Մարդիկ և կենդանիները շրջակա միջավայրի մասին ամենաշատ տեղեկությունը ստանում են տեսողության միջոցով: Տեսողությունն օգնում է մարդուն տարբերել մարմինների ձևը, չափերը, գույնը, իմանալ` հեռու, թե՞ մոտիկ են գտնվում դրանք, շարժվում, թե՞ անշարժ են:
Տեսողությունն իրականացվում է տեսողական օրգանի՝ աչքի միջոցով: Մարդու աչքը շատ նուրբ և բարդ օրգան է և ունի նկարում պատկերված տեսքը:
Որևէ մարմնից լույսն ընկնելով աչքի մեջ՝ բեկվում է եղջերաթաղանթի, ակնաբյուրեղի ու ապակենման մարմնի կողմից և ընկնում ցանցաթաղանթի վրա: Ցանցաթաղանթի վրա առաջանում է առարկայի փոքրացած, իրական, շրջված պատկերը:
Ցանցաթաղանթում առաջացած գրգիռը հաղորդում է գլխուղեղին, և առաջանում է տեսողական զգացողություն:
Աչքի ծիածանաթաղանթի կենտրոնում կա կլոր անցք` բիբը: Փոփոխելով բիբի բացվածքը` աչքը կարգավորում է իր մեջ մտնող լույսի քանակը:
Արևոտ եղանակին բիբն ունի մոտավորապես 1 մմ տրամագիծ, իսկ մթության մեջ նրա տրամագիծը հասնում է մինչև 1 սմ-ի:
«Թափվող բույսերի» կտրոններ
«Թափվող բույսերի» կտրոնների պատրաստում, որոնք արմատակալելուց հետո համալրելու ենք Մայր դպրոցի «կանաչող անկյունները»:
Նախագծի իրականացման ժամանակը՝ շուրջտարվա
Նախագծի մասնակիցներն են, 6-րդ դասարանի սովորողներ եւ «բույսերի եւ կենդանիների խնամքով» զբաղվող սովորողների խումբ:
Նախագծի իրականացման վայրը, Տիկին Շողիկի ջերմոց, միջին դպրոց, հիմնական դպրոց, տանը
Նպատակը,
Բույսերի բազմացման եւ խնամքի մասին ստացած գիտելիքները, կիրառել տանը, ստեղծելով «կանաչող անկյուններ»:
- Ճանաչել պատշգամբային բույսերը
- Հմտանալ բույսերի կտրոններ պատրաստելու գործում
- Զարգացնել տեսական եւ գործնական գիտելիքները բույսերի խնամքի վերաբերյալ
- Գյուղատնտեսակն եւ հողագործության գիտելիքների հաղորդում եւ զարգացում
- «Թափվող բույսերի» կտրոններ նախագիծը զարգացնել տանը եւ դպրոցում:
Նախագծի ընթացքը,
- Ծանոթացման եւ քննարկման փուլ. սովորողները ծանոթանում են նախագծին, հանդես գալիս առաջարկություններով:
- Նխապես ուսումնասիրել իրենց տան բույսերը
- Նախապես ուսունասիրել ինչպես են բազմանում եւ զարգանում
- Աշխարի ամենատարորինակ եւ հետաքրքիր բույսերը
- Պատրաստել ամենահետաքրքիր բույսերի մասին տեսադաս կամ նյութ
- Համացանցից գտնել տեղեկություն, թե ինչպես են պատրաստում բույսի կտրոններ եւ ինչպես են բազմացնում:
Նախագծի իրականացում:
-
- ներկայացնել եւ պատմել «Թափվող բույսերի» կտրոնների մասին
- ներկայացնել, թե ինչպես են խնամում եւ մշակում բույսերը
- ԻՆպչես ենք պատրաստում բույսի կտրոններ եւ բազմացնում բույսերը
- ինչպես են արմատակալում բույսերը
- Ցանում ենք սերմեր եւ ամեն օր ուսումնասիրում ենք, թե ինչպես է աճում ծիլը
- Նախագծի իրականացումից հետո արդյունքների մշակում եւ հրապարակում:
Արդյունքները 2017թ․
- Թոռունյան- Մերի բույսի կտրոններ
- Թոռունյան- Մերի պատրաստել կտրոններ
- Կոստանյան Արթուր -ինչպես բազմացնել պղպեղը
- Սվետլաննա- Մելքումյան ծաղկի կտրոններ
- Պետրոսյան Արամ -Թափվող բույսեր
- Արղության Անի, Ծաղկի կտրոնների պատրաստում
- Զաքոյան- Մերի իմ կտրոնը նախագիծ
- Նահապետյան- Յանա պատրաստում ենք ծաղկի կտրոն
- Միկաիլ- Մարկ բույսի կտրոններ
- Աղաբեկյան Գոռ-ես և իմ աշխատանքը
- Միկաիլ-բ Մարկ ույսի կտրոնի տնկում
- Մայիլյան- Լուսինե իմ կտրոնը
- Մկրտչյան- Հենրիկ իմ կտրոնը
- Աղաբեկյան Գոռ-իմ բույսերը
Ապրիլի 03-07 — արդյունքները
- Գոհար Արղության-Գեղարվեստի դպրոցում…
- Ավագյան Լիլի
- Անի Մամիկոնյան
- Մելքումյան Սվետլանա
- Անի Արղության
- Անի Արղության նախագծերի վերլուծություն
- Առնո Բերզագար
- Գարիկ Բարխուդարյան
- Մերի Զաքոյան
- Մարկ Միկաիլ
Ձմեռային ճաբար 2018